موتورخانه،تعمیر موتورخانه،نگهداری موتورخانه،نگهداری چیلر،تعمیر و نگهداری تاسیسات،شرکت نگهداری تاسیسات، شرکت خدمات تاسیساتی

موتورخانه،تعمیر موتورخانه،نگهداری موتورخانه،نگهداری چیلر،تعمیر و نگهداری تاسیسات،شرکت نگهداری تاسیسات، شرکت خدمات تاسیساتی

موتورخانه،تعمیر موتورخانه،نگهداری موتورخانه،نگهداری چیلر،تعمیر و نگهداری تاسیسات،شرکت نگهداری تاسیسات، شرکت خدمات تاسیساتی

  • image

    با ما تماس بگیرید
    02122769770-09121728781-02126153249

  • image

    ساعات کاری
    پاسخگوی شما درشمیران ، تهران و اصفهان هستیم

چیلر چیست؟ - سرو انرژی-شرکت دانش بنیان تعمیر و نگهداری موتورخانه



چیلر یک سامانه ی سرمایشی است که با استفاده از خنک کردن سیال موجود در آن ، باعث برودت می شود. چیلر ها به دو دسته ی کلی چیلرهای جذبی و چیلرهای تراکمی دسته بندی می شوند. شرکت سرو انرژی کیا آماده ی تعمیر ، نگهداری ، سرویس و بهینه سازی انواع چیلر در مجتمع های مسکونی و اداری می باشد برای مشاوره سرویس و نگهداری چیلر خود با ۲۶۱۵۳۲۴۹-۰۲۱ تماس بگیرید


سامانه های سرمایشی متفاوتی برای ایجاد برودت در منازل و ادارات مورد استفاده قرار می گیرد. در بسیاری از منازل مشکل کافی نبودن سرمایش حاصل از کولرهای آبی و یا هزینه ی زیاد کولر های گازی موجب شده است که چیلرها به عنوان یکی از بهترین گزینه های موجود برای سرمایش به شمار آیند. همچنین در مجتمع های اداری به دلیل بالا بودن ابعاد ساختمان چیلرها می توانند بهترین سرمایش را بطور یکنواخت برای کاربران ایجاد کنند

چیلرها با استفاده از سیکل تبرید حرارت را از ماده ی مبرد موجود در اواپراتور کاسته و ایجاد سرمایش می کنند . چیلرها به دو دسته ی تراکمی و جذبی تقسیم می شوند. چیلرهای جذبی با استفاده از انرژی حرارتی و چیلرهای تراکمی با استفاده از انرژی الکتریکی سرمایش ایجاد می کنند

چیلرهای جذبی عمدتا از ماده ی جاذب لیتیوم بروماید استفاده می کنند. لیتیوم بروماید بخارات موجود در اواپراتور را جذب کرده و به صورت مایع در می آورد. این مایع با وارد شدن به ژنراتور جداسازی می شود و مجددا ماده ی جاذب جداسازی شده وارد اواپراتور می شود و فرایند جذب را ادامه می دهد. سیال جداسازی شده نیز با استفاده از سرمایش حاصل از برج خنک کن سرد شده و مجددا وارد اواپراتور می شود

در چیلرهای تراکمی نیز سرمایش به اینصورت رخ می دهد که سیال خروجی از اواپراتور وارد کمپرسور شده فشار آن افزایش می یابد، این سیال وارد کندانسور شده و تبدیل به مایع می گردد سپس از طریق شیر انبساط، سیال منبسط شده و خنک می گردد

نظارت بر کارکرد صحیح این سیکل و همچنین تعمیر و نگهداری سیستم های سرمایشی و بهینه سازی آن امری اجتناب ناپذیر و ضروری است. شرکت سرو انرژی مفتخر است بهترین سرویس را به وسیله ی نیروی متخصص و مجرب در زمینه ی تعمیر و نگهداری چیلر در اختیار شما قرار دهد

در زیر تعاریف و تفاوت های کلی چیلر ها بصورت مختصر آمده است . برای هر گونه تعمیر ، سرویس و نگهداری با ما تماس بگیرید

 بصورت مختصر می توان گفت که چيلر دستگاهي است كه حرارت را از مايع (معمولاً آب) بر اساس سيكل تبريد تراكمي و يا جذبي دفع مي كند. اين مايع مي تواند براي خنك کردن هوا و يا دستگاه ها استفاده شود كه معمولاً به صورت سيكل و درون يك مبدل حرارتي جريان دارد. به عنوان يك محصول جانبي مهم، حرارتي كه از مايع جذب شده يا بايد به محيط خارج دفع شود يا براي كارايي هاي بالاتر براي مقاصد گرمايي استفاده شود. نگراني هايي در مورد طراحي و انتخاب چيلرها وجود دارد. اين نگراني ها شامل، كارايي، بازده، تعميرو نگهداري، آسيب پذيري هاي محيطي است

چيلرها به دو دسته چيلرهاي تراكمي و چيلرهاي جذبي تقسيم مي شوند. شكل ديگر تقسيم بندي چيلرها بر اساس شكل خنك شدن ماده مبرد است كه به سه دسته آب خنك، هوا خنك و تبخيري تقسيم بندي مي شوند. چيلرهاي تراكمي با استفاده از انرژي الكتريكي و چيلرهاي جذبي با استفاده از انرژي حرارتي باعث ايجاد برودت و سرما مي شوند

 

چيلر تراكمي

در چيلرهاي تراكمي گاز ابتدا توسط كمپرسور، متراكم مي گردد. اين گاز سپس به كندانسور وارد شده توسط آب يا هواي محيط، خنك شده و به مايع تبديل مي گردد اين مايع با عبور از شير انبساط يا لوله موئين وارد خنك كننده (اواپراتور) مي شود كه در فشار كمتري قرار دارد اين كاهش فشار باعث تبخير مايع گرديده و در نتيجه مايع سرد كننده با گرفتن حرارت نهان تبخير خود از محيط خنك كننده، باعث ايجاد برودت در موادي كه با قسمت خنك كننده در ارتباطند مي گردد. سپس گاز ناشي از تبخير، به كمپرسور منتقل مي شود با عبور بخار با سرعت در يك مسير هواي كندانسور مكيده مي شود. خلاء در كندانسور به علت تبديل بخار به آب و اختلاف حجم بين بخار و آب ايجاد مي گردد

 

چيلرهاي تراكمي اسكرال

كنترل كننده هاي فشار در چيلر تراكمي:

كنترل فشار بالا و پايين

را به قسمت مكش LP اين وسيله جهت كنترل كردن فشار دستگاه مي باشد، دو لوله موئين در اين كنترل وجود دارد كه لوله
را به قسمت فشار بالا. در سيستم چيلر كمپرسور بايد با فشار مكش و دهش معيني كار HP كمپرسور متصل كرده و لوله
كند. هرگاه از اين فشار كمتر يا بيشتر شود اين كنترل عمل كرده و دستگاه را خاموش مي كند. كنترل فشار بالا و پايين قابل
و با psi 220 و فشار بالا را روي psi تنظيم مي باشد. در چيلر تراكمي با كندانسور آبي معمولاً فشار پايين را روي ۳۰
مي توان تنظيم كرد. اگر كمپرسور بر اثر فشار بالا قطع psi كندانسور هوايي فشار پايين را روي ۴۰ و فشار بالا را روي ۲۵۰
شود بايد از سيستم رفع عيب شده و كليد ريست را فشار دهيم ولي اگر بر اثر فشار پايين قطع شود دوباره بر اثر افزايش گاز
دستگاه روشن مي شود.

كنترل فشار روغن

اين وسيله جهت كنترل كردن مداوم فشار روغن كمپرسور مي باشد. اگر در كمپرسور فشار روغن نباشد باعث صدمه ديدن آن
مي شود. كنترل روغن داراي دو لوله موئين مي باشد كه يكي از آنها به قسمت ساكشن (مكش) كمپرسور و ديگري به قسمت
فشار باشد در غير اين psi فشار روغن كمپرسور متصل مي شود. بين فشار مكش كمپرسور و فشار روغن بايد حداقل ۱۰
است يك هيتر درداخل psi صورت كنترل روغن فرمان قطع مي دهد. هنگامي كه كنترل روغن احساس كند كه فشار زير ۱۰
كنترل روغن شروع به گرم شدن مي شود و پس از تقريباً ۹۰ ثانيه حرارت هيتر باعث قطع شدن جريان شده و كمپرسور
خاموش مي شود.

چيلر جذبي

در چيلرهاي جذبي برخلاف چيلرهاي تراكمي از جذب كننده (Absorber) و مولد حرارتي (ژنراتور) بجاي كمپرسور استفاده مي گردد. عمومي ترين خنك كننده در چيلرهاي جذبي سيستم برميد ليتيم  (ليتيوم برمايد) است. در اين سيستم، در قسمت جذب كننده، بخار آب توسط ليتيوم برمايد غليظ جذب شده و در قسمت مولد حرارتي، آب بر اثر حرارت تبديل به بخار مي شود. بخار آب در كندانسور كه داراي فشار ۰.۱ اتمسفر است به حالت مايع در مي آيدو سپس در خنك كننده كه تحت فشار ۰.۰۱ اتمسفر دوباره به بخار تبديل مي گردد و آب براي اينكه تبخير گردد گرماي نهان خود رااز محيط خنك كننده مي گيرد و باعث ايجاد برودت مي گردد، سپس بخار آب ايجاد شده در خنك كننده به جذب كننده منتقل مي گردد و دوباره اين چرخه تكرار مي شود.

 

انواع چيلر جذبي

 

:ساختمان چيلر تراكمي

كوپلينگ: جفت كننده محور الكترو موتور با محور ميل لنگ كمپرسور است